Szukając programu magazynowego, dla małego przedsiębiorstwa należy zwrócić uwagę na wiele różnych funkcjonalności, które oferowane są przez producentów oprogramowania do zarządzania magazynem. Dobry program magazynowy powinien posiadać uniwersalne elementy, które łatwo można wykorzystać w pracy.
Funkcjonalność i uniwersalność
Wybierając program, robimy to po to, by zarządzanie magazynem stało się łatwiejsze i bardziej przejrzyste. Przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego programu należy zapoznać się z jego standardową funkcjonalnością, czy spełnia on wymagania, które są niezbędne dla potrzeb magazynu. Warto zwrócić uwagę na możliwości importu oraz eksportu w programie magazynowym. Współpraca z platformami sklepów internetowych jak PrestaShop może być dodatkowym atutem przy wyborze. Warto pobrać wersję demonstracyjną programu lomag.pl przed jego zakupem. Sprawdzenie, jak działają dokumenty magazynowe, pozwoli nam na praktyczne przetestowanie. Ciekawym pomysłem jest również wyobrażenie siebie, jako pracownika, który miałby używać danego programu w magazynie przy wystawianiu określonego dokumentu. Jest to ciekawy test pozwalający na wybór odpowiedniego programu.
Funkcje dodatkowe i aktualizacje
Należy się liczyć, że nawet program spełniający na dany moment wszystkie oczekiwane potrzeby, jak bezproblemowe prowadzenie magazynu, może w przyszłości wymagać funkcji dodatkowych. Mogą to być na przykład specyficzne wydruki, statystyki, import nietypowych danych do programu lub import danych ze sklepu internetowego. Programy wspierające obsługę baz danych SQL będą atutem uniwersalności aplikacji.
Wymagania hardware
Należy się upewnić czy planowany program do magazynu, będzie działać na sprzęcie komputerowym znajdującym się w firmie. Starsze i powolne komputery mogą powodować, że programy magazynowe będą działać wolno lub się zawieszać. Równie ważnym czynnikiem będą możliwości podłączenia drukarek lub czytników, które muszą współpracować z wybranym oprogramowaniem magazynowym.
Wsparcie techniczne
Zazwyczaj każda firma posiadająca magazyn, zatrudnia swojego własnego informatyka. Warto więc zasięgnąć porady u tego specjalisty oraz dowiedzieć się, czy wybrane oprogramowanie będzie łatwe w aktualizacji, oraz ewentualnej pomocy technicznej, która jest udzielana przez producenta oprogramowania. Dlatego należy dowiedzieć się jaką konkretną pomoc zapewnia producent oprogramowania magazynowego. Na przykład czy jest to pomoc telefoniczna, czy mailowa oraz jakie dodatkowe koszta z tytułu wsparcia w celu rozwiązania awarii.
Koszty
Koszt zakupu oprogramowania to nie jedyny wydatek. Warto wziąć pod uwagę i oszacować cenę kompletnego uruchomienia rozwiązania. Zakup oprogramowania to również koszty wdrażania instalacji i konfiguracji. Tym samym dostosowania do wymagań indywidualnych. To również ewentualny cykl szkoleń dla pracowników z użytkowania oprogramowania.