# Kto decyduje o klasie integracyjnej?
## Wprowadzenie
Klasa integracyjna to forma nauczania, w której uczniowie o różnych zdolnościach i potrzebach edukacyjnych uczą się razem. Decyzja o utworzeniu takiej klasy jest ważna i wymaga uwagi ze strony różnych osób i instytucji. W tym artykule omówimy, kto decyduje o klasie integracyjnej i jakie czynniki wpływają na tę decyzję.
## 1. Rola rodziców
### 1.1. Współpraca z nauczycielami
### 1.2. Zgoda na uczestnictwo dziecka w klasie integracyjnej
## 2. Nauczyciele i dyrektor szkoły
### 2.1. Ocena zdolności i potrzeb uczniów
### 2.2. Tworzenie planu nauczania
### 2.3. Wsparcie dla uczniów w klasie integracyjnej
## 3. Specjaliści ds. edukacji specjalnej
### 3.1. Diagnoza i rekomendacje
### 3.2. Indywidualne plany nauczania
### 3.3. Wsparcie dla nauczycieli i uczniów
## 4. Decyzje administracyjne
### 4.1. Polityka szkoły i dystrybucja zasobów
### 4.2. Zgodność z prawem i przepisami
### 4.3. Konsultacje z zainteresowanymi stronami
## 5. Wpływ społeczności szkolnej
### 5.1. Akceptacja i wsparcie rodziców
### 5.2. Postawa uczniów wobec kolegów z różnymi potrzebami
### 5.3. Kultura szkolna i tolerancja
## 6. Wnioski
Klasa integracyjna to ważne rozwiązanie edukacyjne, które wymaga współpracy i zaangażowania różnych osób i instytucji. Rodzice, nauczyciele, specjaliści ds. edukacji specjalnej, administracja szkoły oraz społeczność szkolna mają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących utworzenia takiej klasy. Wspólnie muszą uwzględnić zdolności i potrzeby uczniów, zapewnić odpowiednie wsparcie i stworzyć przyjazne środowisko edukacyjne dla wszystkich uczniów.
Wezwanie do działania:
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat decydowania o klasie integracyjnej na stronie Automis. Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji: https://www.automis.pl/