Jak skutecznie promować twórczość muzyczną?

0
35

Działania promocyjne w przypadku artystów są niezbędne, jeżeli twórca chce dotrzeć do odbiorców. Są konieczne zarówno, jeżeli chodzi o zespoły muzyczne jak też solistów. Aktualnie najskuteczniejszym rozwiązaniem na tym polu jest uformowanie swojej twórczości w internecie. Teraz właśnie w ten sposób wygląda promocja muzyki niezależnie od gatunku, a także doświadczenia artysty i jego dłuższej lub krótszej obecności na rynku muzycznym.

Promocja muzyki przez całą dobę

Jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań są usługi oferowane przez Independent Digital. To obecnie w Polsce największy niezależny agregator treści cyfrowych, co daje korzyści dla artystów, ale również słuchaczy. ID jest swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy miłośnikami jazzu, rocka, czy też muzyki symfonicznej, a artystami, którzy chcą zaistnieć w coraz bardziej konkurencyjnej branży.

Wystarczy wspomnieć, że firma współpracuje z ponad 700 wytwórniami muzycznymi, ale także wykonawcami. To zespoły i indywidualni wykonawcy z Polski, Niemiec, czy też Stanów Zjednoczonych. Największą zaletą jest promocja w Spotify, Apple Music albo Amazon, czy też Tidal. Artyści mają więc gwarancję, że ich dorobek, niezależnie od tego, czy jest to już kolejny album, czy też debiut, będzie zaprezentowany największej liczbie odbiorców.

Realny wpływ na prezentację muzyki

Jedną z ważniejszych kwestii w przypadku aktywności artystów muzycznych jest świadomość tego, w jaki sposób obecnie jest realizowana, a w zasadzie powinna być promocja muzyki. Stare formy marketingowe odchodzą do lamusa, ponieważ aktualnie niemal każdy pasjonat Milesa Davisa, Celine Dion, czy też Daft Punk, jeżeli szuka ulubionego utworu, to robi to, korzystając z wyszukiwarki. To właśnie w przestrzeni wirtualnej natychmiast można dotrzeć do ulubionych artystów, a najszybciej robi się to, wykorzystując wspomniane preferowane aplikacje takie jak Spotify, czy też Deezer.

Współpraca z Independent Digital naturalnym krokiem promocyjnym

Artysta, który podejmuje współpracę z ID, ma gwarancję podjęcia sprawdzonych i skutecznych działań promocyjnych. Najpierw każdy, kto chce wypromować swoją muzykę, musi przesłać wiadomość informacyjną, w której podaje się wielkość katalogu, czyli liczbę albumów i utworów oraz gatunek muzyczny. Aby możliwa była do przeprowadzenia promocja w Spotify trzeba także podać zakres współpracy. Może chodzić o wpięcie kanału YouTube do sieci partnerskiej lub dystrybucję cyfrową muzyki. Następnie wystarczy przesłać materiał muzyczny, podać metadane utworu i czekać na publikację.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here