Wiele osób marzy o tym, aby pracować w agencji marketingowej. Znaczna ilość firmy czeka na ten moment, gdy finansowo będzie mogła skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji. Mimo, że można znaleźć naprawdę profesjonalne agencje, pracujące na wysokim poziomie, to wiele z nich wciąż pracuje tak, jak nikt się nie spodziewa. Dziś opowiemy o wadach i minusach agencji marketingowych z perspektywy osoby, która chciałaby pracować w takiej agencji oraz z poziomu firmy, która dąży do tego, aby sprawy marketingowe takiej agencji powierzyć!
Zobacz też: http://www.nadwisla.pl/wybor-profesjonalnej-agencji-reklamowej/
Perspektywa pracownika
Dla wielu początkujących osób w marketingu, praca w agencji marketingowej wydaje się być spełnieniem marzeń. Oczywiście w takim miejscu można bardzo dużo się nauczyć, zdobyć doświadczenie, spróbować różnych rzeczy. Niestety dla bardzo początkujących osób, praca w agencji może sprawić, że zrażą się oni do branży marketingowej czy reklamowej. Otóż w agencji jest niesamowicie szybkie tempo pracy. Nawet na ogłoszeniach można znaleźć informację, że agencja szuka kogoś, kto umie pracować pod presją czasu. Trzeba przyznać, że w agencjach presja czasu jest wyjątkowo duża. Wynika to stąd, że agencje obsługują wielu rozmaitych klientów, a to przekłada się na dużą ilość realizowanych projektów w tym samym czasie. To z kolei sprawia, że praca jest na bardzo wysokich obrotach. Taki tryb pracy niestety nie sprzyja kreatywności, a nie ma co ukrywać kreatywność w branży reklamowej i marketingowej jest niezbędna. Szybko więc można wypalić się w takim miejscu.
Perspektywa firmy korzystającej z usług agencji marketingowej
Powyższe zależności pracy w agencji marketingowej mają ogromny wpływ na odpowiedź czy warto decydować się na współpracę z agencją czy jednak np. zatrudnić freelancera. Oczywiście jeśli jako firma chcemy zlecić komuś kompletną obsługę marketingową marki, to wtedy jednostka, czyli wspomniany freelancer może nie mieć aż tak dużo mocy przerobowych, ale jeśli chodzi nam o pojedyncze działania, to jak najbardziej można to przekazać jednej osobie.
Bardzo często firmy, które zlecają agencjom obsługę nie mają świadomości, że te agencje wcale nie podchodzą personalnie i indywidualnie do projektów, ale traktują go jako jeden z wielu. To niestety przekłada się na jakość usługi, która nie do końca jest profesjonalna i efektowna. Bardzo często lepszym rozwiązaniem jest to, aby zlecić konkretne zadania pojedynczym freelancerom, którzy będą mogli w pełni zaangażować się w powierzone im działania.
Przeczytaj też: http://www.miasto-dialogu.pl/jak-swietowac-wspolne-sukcesy-i-rocznice-pomysly-na-prezenty-dla-pary/