mapa
fot. pexels.com

Jeszcze do niedawna czynności związane z przedmiotem, jaki jest geografia, matematyka czy fizyka, w których chodziło o obliczanie i wyliczanie danych odległości, przestrzeni itd., były potrzebne, a czasem nawet niezbędne. Wszystko jednak się zmienia i obecnie obliczanie skali mapy lub innych rzeczy, które mają pomóc nam w odnalezieniu się w terenie nie są potrzebne.

Zobacz też: http://www.gautama.pl/jak-obliczyc-skale-mapy/

Zmiany w nauce

Jeszcze kilkanaście lat temu manualne, ręczne wykonywanie różnych działań zarówno związanych ze skalą mapy, jak i innych było bardzo potrzebne. Takie umiejętności gwarantowały odnalezienie się w codzienności. Obecnie tak zupełnie nie jest. Ręczne, manualne obliczanie różnych rzeczy nie zupełnie się przydaje. Wynika to stąd, że mamy dostęp do wielu różnorodnych narzędzi, które umożliwiają wyliczać takie rzeczy.

Wiele osób uważa, że korzystanie z różnych ułatwień, w tym przypadku narzędzi, jest swego rodzaju pójściem na łatwiznę. Tak nie jest. Oczywiście w szkole, jeśli musimy zaliczyć pewne przedmioty, to warto byłoby przyswoić wiedzę względem pewnych zagadnień, natomiast jeśli nie jest to konieczne warto korzystać z pomocy, czyli aplikacji i oprogramowania, którą robią takie rzeczy automatycznie. 

Liczy się kreatywność

Takie podejście, jak zostało opisane powyżej można zaobserwować coraz częściej. Wynika to stąd, że nauka stale idzie do przodu i się rozwija. Powstają nowe technologie, udogodnienia, ułatwienia. My-ludzie korzystamy z nich, a to sprawia że z czasem powstaje ich coraz więcej. Z tego też względu coraz bardziej liczy się nie tyle umiejętność manualnego wykonywania działań, które mogą wykonać automatycznie różne narzędzia, ale znaczenie ma wymyślanie tych narzędzi i tak ogólnie ujmując kreatywność, czyli coś co jest bardzo indywidualne, nowatorskie i nie ma nic wspólnego z automatyzmem działania.

Oczywiście pewne rzeczy należy umieć wyliczyć ręcznie, samodzielnie, bez wsparcia narzędzi, które wykonują takie działania od ręki. Najczęściej dotyczy to różnych zadań matematycznych i innych podobnych, jakie należy zrobić, aby zaliczyć przedmiot szkolny. Trzeba jednak mieć na uwadze, że później w perspektywie czasu pewnych działań albo nie wykonuje się w ogóle, albo korzysta z pomocy w postaci narzędzi.

Przeczytaj też: http://www.blognazdrowie.pl/jak-cwiczyc-zeby-schudnac/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here