Kartoniarka automatyczna

Zapewne wiesz, że nie wystarczy jedynie ułożyć towaru na sklepowych półkach, by ten od razu spotkał się z zainteresowaniem potencjalnych nabywców. Koniecznością jest wywołanie chęci zakupowej wśród klientów. Właśnie o tym mówi merchandising, czyli sztuka eksponowania asortymentu punktu handlowego.

Wygląd produktu

Polacy są wzrokowcami i o ile nie sięgają po produkty dobrze znane i już stosowane, to bardzo często sugerują się ich wyglądem. Specjaliści od reklamy sugerują, że nawet kolory mają znaczenie w podejmowaniu ostatecznej decyzji. Produkty ekskluzywne, te z tzw. wyższej półki bardzo często są w opakowaniach czarnych bądź złotych, a te ekologiczne w białych lub zielonych. Ważne są tutaj skojarzenia i do określonych towarów przypisane są konkretne barwy.

Nie ma też wątpliwości, że bierzemy pod uwagę wygląd opakowania, chcemy, by to również było użytkowe albo wręcz dekoracyjne. To dlatego kartoniarki raczej sprawdzają się do opakowań zbiorczych czy jako element ochronny podczas transportu albo magazynowania towaru. Kartoniarka automatyczna nie pakuje jednak produktów w tej ostatecznej formie, w jakiej trafiają do potencjalnego konsumenta. Trzeba przy tym dodać, że odnotowuje się coraz większy trend na ekologię, a klienci polskich sklepów zwracają coraz większą uwagę na aspekty ochrony środowiska w procesie powstawania danego towaru, od jego produkcji po pakowanie. Mile widziane są więc opakowania kartonowe, w pełni ekologiczne, nadające się do recyklingu.

Ekspozycja towaru

Znaczenie ma też ekspozycja produktów. Czy wiesz, że najchętniej sięgamy po te, które zlokalizowane są w głównym ciągu komunikacyjnym w sklepie i znajdują się na środkowych półkach, na wysokości wzroku? Wyżej jest zazwyczaj miejsce dla produktów droższych, a poniżej dla tych najtańszych. Każdy sklep powinien też pamiętać o porządku i ładzie w zakresie układaniu towaru.

Jakość ma znaczenie

O ile jeszcze do niedawna Polacy zwracali uwagę głównie na niską cenę konkretnego produktu i na jej podstawie dokonywali wyboru, tak dzisiaj priorytetem jest raczej jakość. Jesteśmy w stanie zapłacić więcej, ale za produkt dobry, z dobrym składem, dający komfort podczas użytkowania. Stawiamy też na informacje, więc znaczenie ma oczywiście dokładny opis produktu i oznaczenia producenta na etykiecie.

Mówimy oczywiście o zakupach w obiektach stacjonarnych, ale trzeba podkreślić, że coraz więcej osób realizuje zakupy przez internet.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here